سه گام اساسی مدیتیشن

رای دهی: 2 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره
 

 گام های مدیتیشن

سه گام اساسی مدیتیشن

1-اولین گام در آگاهی، مشاهده بدن خودتان است. سپس آرام آرام از هر حركت و هر وضعیت بدن خود آگاه خواهید شد. همین طور كه آگاهی شما زیاد می شود، خیلی از كارهایی كه قبلا عادت داشتید انجام دهید به سادگی حذف خواهند شد و بدن شما آرامش بیشتری را تجربه خواهد كرد. آرامش عمیقی بر بدن تان حاكم خواهد شد و موسیقی درونی ظریفی در آن شروع به نواخته شدن می كند.

    
    

2-تنها ده دقیقه آن چه از ذهن تان می گذرد را بر روی كاغذی یادداشت كنید پس از خواندن آن متوجه می شوید كه چه ذهن دیوانه ای دارید! به علت عدم آگاهی، این دیوانگی در درون ما همیشه وجود دارد و هر چه را انجام م یدهیم تحت تأثیر قرار می دهد و حتی وقتی كاری نمی كنیم هم بر ما تأثیر می گذارد. یك راه خوب برای پایان دادن به دیوانگی ذهن مشاهده‌ این دیوانگی است. و لازم نیست شما برای تحول، كاری انجام دهید صرف این مشاهده یعنی مشاهده چیزهایی كه از ذهن تان می گذرد باعث می شود افكارتان هماهنگ شده و آرامش یابد.
    
    

3-احساسات و هیجانات خود را نیز مشاهده كنید بدین ترتیب یك هماهنگی میان بدن،‌ ذهن و روان شما برقرار می شود كه اگر این هماهنگی به دست آید مرحله‌ آخر خود به خود به شما هدیه می شود و آن آگاهی یافتن انسان از آگاهی خویش است و این همان اشراق است همان سرور درونی كه هدف سیر و سلوك عرفان یاست و آگاهی جاده ای است كه به این مقصد می رسد. این زمانی است كه شما كه مشاهده گر هستید با موضوع مشاهده یعنی هر آن چه مشاهده می كنید یكی شده و به مقصد نهایی می رسید

 

عضویت در خبرنامه

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید،از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.